For some farming terms related to the shrine in Megrul-Lazuri

Authors

  • Nino Mashia Sokhumi State University

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.06

Keywords:

Megrul-Lazuri, shrine, prayer, farming, drought, rain, ritual, term

Abstract

In Samegrelo-Lazeti there are lots of rituals associated with the activities that were held at different times:Shkvituli dgha (seven days) - the ritual after the settlement . boriash okhvamer - The good work for the protection ofcorn maize wind. Nedish tasua (walnut seed) - was carried out for the abundance of yield. dzivaoba - is a rhythm of drought. This name is also known for  the  inhabitants  of  Abkhazia. dzivava does   semantikitaa used dzvabra gonja , dzivou . kokhinjoba - a ritual dedicated to the rain goddess. aguna is a fertility, har­vest, fertility god. Katush inokirafa - a pagan ritual on the drought before the river  to   be   angry   and   raining; For   this   purpose,   the   ri­tu­al och­vimafari was also performed (rain ritual). All prayers are called in Megrelian and Laz khvama. God offering wine, bread, sla­ughter, honey and candle okhvameri term called. The anylysis provd that Georgian –Megrelian- Laz material is basically Georgian. The diffence appeared later. Laz language because of widely known reasons was more de­ve­loped.

References

აბაკელია (1997): ნ. აბაკელია, სიმბოლო და რიტუალი ქართულ კულ¬ტურაში, საქართველოს მეცნიერებათა აკადემია, თბილისი;

ანთელავა (2017): ნ. ანთელავა, კავკასიის ხალხთა მითები და რიტუალები, გამომცემლობა „უნივერსალი“,თბილისი;

ასათიანი (2012): ი. ასათიანი, ლაზური ლექსიკონი, თბილისი;

ბატონიშვილი (1941): ვ. ბატონიშვილი, აღწერა სამეფოსა საქართველოსა (თ. ლომოური, & ნ. ბერძენიშვილი, რედ.), თბილისი;

ბოროზდინი (1934): კ. ბოროზდინი, სამეგრელო და სვანეთი, 1854-61 წლების მოგონებანი (თ. სა¬ხოკია, მთარგმნ.), თბილისი;

თანდილავა (2013): ა. თანდილავა, ლაზური ლექსიკონი, (მ. ჩუხუა, რედ.), გამომცემლობა „საარი“,თბილისი;

თოფურია (1984): ნ. თოფურია, ქართველი ხალხის სამეურნეო ყოფის ისტორიიდან, (თ. ოჩიაური, რედ.), თბილისი;

მაკალათია (1941): ს. მაკალათია, სამეგრელოს ისტორია და ეთნოგრაფია, თბ.,

მასალები საქართველოს ეთნოგრაფიისათვის, 1963: მასალები საქართველოს ეთ¬ნო¬გრაფიისათვის, XII-XIII, ეძღვნება გიორგი ჩიტაიას, თბილისი;

ტუღუში (1988): ა. ტუღუში, ერთი ქართული წარმართული ღვთაებრივი სა-ხე¬ლის გამო. ცისკარი (2) თბილისი;

ფუტკარაძე (2005): ტ. ფუტკარაძე, ქართველნი, ქუთაისი;

ქაჯაია (2002): ო. ქაჯაია, მეგრულ-ქართული ლექსიკონი (ტ. II), გამომცემლობა „ნეკერი“, თბილისი;

ქირია, ეზუგბაია, მემიშიში, & ჩუხუა (2015): ჭ. ქირია, ლ. ეზუგბაია, ლ. მემიშიში, ლაზურ-მეგრული გრამატიკა, მორფოლოგია (ლაზურისა და მეგრულის საერთო ძირ-ფუძეთა ლექსიკონი), გამომცემლობა „მერიდიანი“,თბილისი;

ქობალია (2010): ა. ქობალია, მეგრული ლექსიკონი, გამომცემლობა „არტანუჯი“, თბილისი;

შარდენი (1975): ჟ. შარდენი, მოგზაურობა სპარსეთსა და აღმოსავლეთის სხვა ქვეყნებში, გამომცემლობა „მეცნიერება“, თბილისი;

ჩიქობავა (1936): ა. ჩიქობავა, ჭანურის გრამატიკული ანალიზი, ენათმეცნიერების ინსტიტუტი, თბილისი;

ჩუხუა (2000-2003): მ. ჩუხუა, ქართველურ ენა-კილოთა შედარებითი ლექსი-კონი, თბილისი.

ჭარაია, პ. ( 1997): პ. ჭარაია. მეგრულ-ქართული ლექსიკონი, თბილისი

ჭინჭარაული (1998): ა. ჭინჭარაული, კიდევ ერთი ბერძნული წარმომავლობის სიტყვა, ქართველური ონომასტიკა, თსუ;

ხალხური სიბრძნე (1994): ხალხური სიბრძნე, ტ. I, მეგრული და ლაზური ანდაზები: ალმანახი „მსგეფსი“,თბილისი;

ჯავახიშვილი (1979): ივ. ჯავახიშვილი, მასალები საქართველოს შინამრეწველობისა და წვრილი ხელოსნობის ისტორიისათვის, ტომი II, ნაწ. I, თბილისი.

Downloads

Published

2023-08-05