For some farming terms related to the shrine in Megrul-Lazuri
DOI:
https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.06Keywords:
Megrul-Lazuri, shrine, prayer, farming, drought, rain, ritual, termAbstract
In Samegrelo-Lazeti there are lots of rituals associated with the activities that were held at different times:Shkvituli dgha (seven days) - the ritual after the settlement . boriash okhvamer - The good work for the protection ofcorn maize wind. Nedish tasua (walnut seed) - was carried out for the abundance of yield. dzivaoba - is a rhythm of drought. This name is also known for the inhabitants of Abkhazia. dzivava does semantikitaa used dzvabra gonja , dzivou . kokhinjoba - a ritual dedicated to the rain goddess. aguna is a fertility, harvest, fertility god. Katush inokirafa - a pagan ritual on the drought before the river to be angry and raining; For this purpose, the ritual ochvimafari was also performed (rain ritual). All prayers are called in Megrelian and Laz khvama. God offering wine, bread, slaughter, honey and candle okhvameri term called. The anylysis provd that Georgian –Megrelian- Laz material is basically Georgian. The diffence appeared later. Laz language because of widely known reasons was more developed.
References
აბაკელია (1997): ნ. აბაკელია, სიმბოლო და რიტუალი ქართულ კულ¬ტურაში, საქართველოს მეცნიერებათა აკადემია, თბილისი;
ანთელავა (2017): ნ. ანთელავა, კავკასიის ხალხთა მითები და რიტუალები, გამომცემლობა „უნივერსალი“,თბილისი;
ასათიანი (2012): ი. ასათიანი, ლაზური ლექსიკონი, თბილისი;
ბატონიშვილი (1941): ვ. ბატონიშვილი, აღწერა სამეფოსა საქართველოსა (თ. ლომოური, & ნ. ბერძენიშვილი, რედ.), თბილისი;
ბოროზდინი (1934): კ. ბოროზდინი, სამეგრელო და სვანეთი, 1854-61 წლების მოგონებანი (თ. სა¬ხოკია, მთარგმნ.), თბილისი;
თანდილავა (2013): ა. თანდილავა, ლაზური ლექსიკონი, (მ. ჩუხუა, რედ.), გამომცემლობა „საარი“,თბილისი;
თოფურია (1984): ნ. თოფურია, ქართველი ხალხის სამეურნეო ყოფის ისტორიიდან, (თ. ოჩიაური, რედ.), თბილისი;
მაკალათია (1941): ს. მაკალათია, სამეგრელოს ისტორია და ეთნოგრაფია, თბ.,
მასალები საქართველოს ეთნოგრაფიისათვის, 1963: მასალები საქართველოს ეთ¬ნო¬გრაფიისათვის, XII-XIII, ეძღვნება გიორგი ჩიტაიას, თბილისი;
ტუღუში (1988): ა. ტუღუში, ერთი ქართული წარმართული ღვთაებრივი სა-ხე¬ლის გამო. ცისკარი (2) თბილისი;
ფუტკარაძე (2005): ტ. ფუტკარაძე, ქართველნი, ქუთაისი;
ქაჯაია (2002): ო. ქაჯაია, მეგრულ-ქართული ლექსიკონი (ტ. II), გამომცემლობა „ნეკერი“, თბილისი;
ქირია, ეზუგბაია, მემიშიში, & ჩუხუა (2015): ჭ. ქირია, ლ. ეზუგბაია, ლ. მემიშიში, ლაზურ-მეგრული გრამატიკა, მორფოლოგია (ლაზურისა და მეგრულის საერთო ძირ-ფუძეთა ლექსიკონი), გამომცემლობა „მერიდიანი“,თბილისი;
ქობალია (2010): ა. ქობალია, მეგრული ლექსიკონი, გამომცემლობა „არტანუჯი“, თბილისი;
შარდენი (1975): ჟ. შარდენი, მოგზაურობა სპარსეთსა და აღმოსავლეთის სხვა ქვეყნებში, გამომცემლობა „მეცნიერება“, თბილისი;
ჩიქობავა (1936): ა. ჩიქობავა, ჭანურის გრამატიკული ანალიზი, ენათმეცნიერების ინსტიტუტი, თბილისი;
ჩუხუა (2000-2003): მ. ჩუხუა, ქართველურ ენა-კილოთა შედარებითი ლექსი-კონი, თბილისი.
ჭარაია, პ. ( 1997): პ. ჭარაია. მეგრულ-ქართული ლექსიკონი, თბილისი
ჭინჭარაული (1998): ა. ჭინჭარაული, კიდევ ერთი ბერძნული წარმომავლობის სიტყვა, ქართველური ონომასტიკა, თსუ;
ხალხური სიბრძნე (1994): ხალხური სიბრძნე, ტ. I, მეგრული და ლაზური ანდაზები: ალმანახი „მსგეფსი“,თბილისი;
ჯავახიშვილი (1979): ივ. ჯავახიშვილი, მასალები საქართველოს შინამრეწველობისა და წვრილი ხელოსნობის ისტორიისათვის, ტომი II, ნაწ. I, თბილისი.