How to use the Covid-19 pandemic to teach Mathematics
DOI:
https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.54Keywords:
didactics, teaching-learning, teaching methods, visual programming, teaching technology and strategy, mathematical literacyAbstract
Distance and hybrid learning has revealed many shortcomings in traditional teaching-learning approaches. Pedagogical staff of public schools found themselves in a particularly difficult situation, facing new challenges. The presented work deals with such key issues and problems of the science of pedagogy as: teaching methods, teaching technology and strategy. In particular, the paper presents how the creation of moving images can be used to solve mathematical problems, which develops mathematical literacy, logical and critical thinking, problem solving skills and observation in students.
References
თოფურია (2020) თეა თოფურია უკვე ვიცით როგორ უნდა ვასწავლოთ დისტანციურად - განათლების სამინისტრომ წესები დაამტკიცა, რა-დიო თავისუფლება, სექტემბერი 11, 2020 https://ww-w.radiotavisupleba.ge/a/30833598.html
ორმოცაძე (2010) თეიმურაზ ორმოცაძე - The Role of Forms of Studies in Improving Popils Knowledge, Internacional periodical jurnal EDUCATION, 2010 წ. №2. გვ.50-52/ 166-167;
ორმოცაძე (2016) თეიმურაზ ორმოცაძე. არამარტო მასწავლებლის პროფესიული განვითარების სქემის შესახებ. ცხუმ-აფხაზეთის მეცნიერებათა აკადემიის შრომები N 11-12, 2016 წელი, გვ. 169-170;
ორმოცაძე (2014) თეიმურაზ ორმოცაძე. მოსალოდნელი საგანმანათლებლო კრიზისი. სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტის აკადემიური პე-რსონალის კონფერენციის მასალები. მაისი. 2014 წელი;