ინკლუზიური განათლების მოდელები

ავტორები

  • ცირა ბაქრაძე გორის სახელმწიფო სასწავლო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.21.35

საკვანძო სიტყვები:

ინკლუზიური განათლება, მოსწავლე, ინდივიდუალური შესაძლებლობები, განათლების ხელმისაწვდომობა

ანოტაცია

ბოლო წლებში პოპულარობით სარგებლობს სპეციალური საგა­ნ­მა­ნათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა ჩვეულებრივ სკოლებში ინკ­ლუ­ზია. სწავლების ინკლუზიური მიდგომის საფუძველში დევს ისეთი ფუნდამენტური საკითხები, როგორიცაა განათლების ხელმისაწვდომობა, ბავშვთა უფლებების და­­­ცვა და მათი სოციალური ადაპტაციის უზრუნველყოფა, ასევე განსხვავებულის აღიარება და პატივისცემა.

     ნაშრომში განხილულია ინკლუზიური განათლების ძი­რი­თადი პრინციპები, მა­ს­თან დაკავშირებული არგუმენტები და კონტრა­რ­გუ­მე­ნ­ტები, ინკლუზიური განა­თ­ლე­ბა ყურადღებას ამახვილებს მოსწავლეების ინდი­ვი­დუ­ალურ უნარებსა და სწა­ვ­ლის სტილზე და ამ მიზნით ეროვნულ სასწავლო გეგმას მოსწავლის საგან­მა­ნა­თ­ლებლო საჭიროებებს არგებს. გაანალიზებულია ინკლუზიური განათლების გა­ნ­ხო­რციელება, როგორც თანაბრად ხელმისაწვდომი საგანმანათლებლო პროცესი პედაგოგიურ განათლებაში, რომლის ძირითად იარაღს ინდივიდუალური სას­წა­ვ­ლო გეგმა, მისი შემუშავება და განსაკუთრებული საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა განსხვავებული და სპეციფიური საგანმანათლებლო მოთ­ხო­ვ­ნე­ბის შემუშავება წარმოადგენს.

წყაროები

გაგოშვილი, ჭინჭარაული, ფილაური, ბაგრატიონი (2008) თამარ გაგოშიძე, თინათინ ჭინჭარაული, ქეთევან ფილაური, მაია ბაგრატიონი. ინკლუზიური განათლების პრინციპები, თბილისი, გამომცემლობა „ნეკერი“;

პაჭკორია, კაპანაძე და სხვ (2008) ვისწავლოთ ერთად: ინკლუზიური განათლება. რედ. თათია პაჭკორია. წიგნი მოამზადეს მარიკა კაპანაძემ და სხვ. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტორს ეროვნნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი. თბილისი;

Ануфриева, Костромина (2012) А.Ф. Ануфриев, С.Н. Костромина Как преодолеть трудности в обучении детей, Издательство „Ось-89“;

Muijs, Reynolds (2018) Daniel Muijs David Reynolds. Effective Teaching, Evidance and Practice, 4th Edition, SAGE Publications Asia-Pacific Pte Ltd;

Hehir (2005) Thomas Hehir. New Directions in Special Education: Eliminating Ableism in Policy and Practice. Thomas Hehir. Harvard Education Press.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-09-02

გამოცემა

სექცია

განათლების მეცნიერებანი