სწავლის უნივერსალური დიზაინი საუნივერსიტეტო გამოწვევები

ავტორები

  • ნატო ქობულაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.21.39

საკვანძო სიტყვები:

სწავლის უნივერსალური დიზაინი, საუნივერსიტეტო გამოწვევები, აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ქეისი

ანოტაცია

თანამედროვე გლობალურმა სამყარომ შეცვლილმა ბუნებ­რ­ივმა და ეკოლოგიურმა  პირობმა დააჩქარა ცვლილებები ცხოვრების სხვა­და­ს­ხვა სფეროში, მათ შორის საგანმანათლებლო სისტემაში. საჭირო გახდა ახალი პედაგოგიური მიდგომებისა და ინოვაციების ძიება, მრავალფეროვანი საგა­ნმა­ნა­თ­ლებლო ტექნო­­­ლოგიების შექმნა, რომელიც უზრუნველყოფს იმ გამოწვევების დაძლევას, რომელსაც თანამედროვეობა გვთავაზობს.

     წინამდებარე ნაშრომში დაკვირვებისა და დოკუმენტური კვლევის მეთო­დე­ბის საფუძველზე შესწავლილია სწავლების უნივერსალური დიზაინის სა­უნი­ვერსიტეტო გამოწვევები აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მა­გალითზე. კვლევის დროს განხორციელდა პრობლემის გამომწვევი მიზე­ზე­ბის იდენტიფიცირება, შესაბამისად უნივერსიტეტის უწყვეტი განათლების ცენტრმა დაგეგმა მთელი რიგი ღონისძიებები, მათ შორის ტრენინგ-კურსები და სემინარები პრობლემის აღმოსაფხვრელად.

      ჩვენი კვლევის პროცესში გაანალიზებული იქნა სატრენინგო დო­კუ­მე­ნ­ტა­ცია, მათ შორის რაოდენობრივი და თვისობრივი მონაცემები,  სატრე­ნი­ნ­გო მა­­სა­ლე­ბი, აპლიკანტთა უკუკავშირი და გამოხმაურებები.კვლევის შედე­გე­ბმა გვი­­ჩვენა, რომ მოცემული გამოწვევების დაძლევა შეგვიძლია სწავ­ლე­ბის უნი­­ვერსალური დიზაინის პრინციპების და ტექ­ნო­ლო­გიებს სააუდი­ტო­რიო სწავ­ლების დანერგვის, ადაპტირებული ტექნიკური საშუალებებისა და საგან­მა­ნათლებლო რესურსების გამოყენების,  ცნობი­ე­რე­ბის ამაღლების, სტუ­დე­ნ­ტ­თა ფსიქოლოგიური დახმარების  ცენტრებისა და მუდმივი სიახლეებისა და ინოვაციების ძიების, საუნივერსიტეტო სწავლების ხელ­მი­სა­წ­ვ­დო­მო­ბის გაფა­რ­თოების გზით.

წყაროები

შულაია (2022) ზაზა შუალაია. სწავლების უნივერსალური დიზაინის სამი პრი-ნციპი, „ახალი განათლება“, 22 დეკემბერი, 2022, https://akhaliganatleba.ge/%E1%83%A1%E1%83%AC%E1%83%90%E1%83%95%E1%83%9A%E1%83%94%E1%83%91%E1%83%98%E1%83%A1-%E1%83%A3%E1-%83%9C%E1%83%98%E1%83%95%E1%83%94%E1%83%A0%E1%83%A1%E1%83%90%E1%83%9A%E1%83%A3%E1%83%A0%E1%83%98-2/

ნიკოლეიშვილი (2022) ნინო ნიკოლეიშვილი, ბაია კუბლაშვილი. უნივერსალური სასწავლო დიზაინის პრინციპები სწავლა სწავლების პროცესში. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი. https-://educationhouse.ge/open_news/923

რას ნიშნავს სწავლის უნივერსალური დიზაინი (2022) რას ნიშნავს სწავლის უნივერსალური დიზაინი? – განმარტება და მისი უპირატესობა, საგანმანათლებლო პორტალი „ეტალონი განათლება“, 18/07/2022. https://www-.etaloni.ge/geo/main/index/74367

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-09-02

გამოცემა

სექცია

განათლების მეცნიერებანი