თანამედროვე კლასის დამრიგებლის მშობლებთან მუშაობის მეთოდიკა

ავტორები

  • ლეილა შეროზია სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.21.41

საკვანძო სიტყვები:

კლასის დამრიგებელი, მშობლებთან მუშაობის მეთოდიკა, აღზრდის თეორია, საოჯახო აღზრდა

ანოტაცია

დღევანდელ მსოფლიო საგანმანათლებლო სივრცეში კონ­ს­ტ­რუქტივისტული მეთოდოლოგიის საფუძველზე უამრავი ახალი პე­და­გო­გი­უ­რი თეორიები და ინოვაციები შეიქმნა, რამაც უფრო მოქნილი და მი­მზ­ი­დ­ველი გახადა სასწავლო პროცესი; თუმცა ამას ვერ ვიტყვით აღმზრ­დე­ლო­ბი­თი კუთხით მიმდინარე პროცესზე: აღზრდის თეორია საერთოდ ამო­ღე­ბუ­ლია უმაღლესი სასწავლებლის სასწავლო კურსიდან, ამას ემატება ის გა­რე­მო­ებაც, რომ სახელმძღვანელო წიგნებში შეტანილი სასწავლო მასალის უმ­რა­ვლესობა ზნეობრივი დატვირთვის კუთხით რამდენამდე ჩამორჩება წინა წლებში შეტანილი სასწავლო მასალის დონეს.

      საკითხი აქტუალურია, შესაბამისად, ჩვენი ნაშრომის მიზანს წარმოა­დ­გენს პედაგოგიურ პროცესში აღმზრდელობითი თემატიკის წინა პლანზე წა­მო­­წევა, პიროვნების ფორმირების პროცესში მისი როლისა და მნიშვ­ნე­ლო­ბის უკეთესად გაცნობიერება. კონკრეტულად განვიხილავთ   კლასის დამ­რი­გე­­ბლის როლსა და მნიშვნელობას როგორც სასწავლო პროცესში, ასევე მშო­ბ­ლებთან მუშაობის თვალსაზრისით.

       ნაშრომში ყურადღება გამახვილებულია კლასის დამრიგებლის მშო­ბ­ლე­ბთან მუშაობის რამდენიმე ასპექტზე, კონკრეტულ ფორმებსა და მეთო­დე­ბ­ზე, რომელსაც დამრიგებელი მშობლებთან ურთიერთობების პროცესში უნ­და იყენებდეს.

წყაროები

ამონაშვილი (1998) შალვა ამონაშვილი. ცხოვრების სკოლა, თბილისი;

ბოჭორიშვილი (2018) მანანა ბოჭორიშვილი. კლას-კომპლექტში სწავლება, მეთოდური რეკომენდაცია, თბილისი;

ქორიძე (2019) ქორიძე თ. კლასის დამრიგებელი გაზეთი „ახალი განათლება“, თბილისი;

Лодкина (2009) Лодкина Т. Педагогическое исследование семейных норм и ро-дительской психологии, Москва, 4-е издание, Москва, Издательство Центр «Академия»

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-09-02

გამოცემა

სექცია

განათლების მეცნიერებანი