საქმიანი წერის სწავლების სტრატეგიები უმაღლეს სასწავლებელში (ინგლისური ენის მასალაზე)

ავტორები

  • თამარ ჯოჯუა სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
  • მაია დარასელია სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.09

საკვანძო სიტყვები:

გლობალური, ცვლილებები, ინგლისური, საქმიანი წერა, კონტაქტი, წერა, უნარ-ჩვევები, კორესპონდენცია

ანოტაცია

დღევანდელ მსოფლიოში გლობალურმა სოციალურ-ეკო­ნო­მი­­­კურმა ცვლილებებმა უფრო მეტად წარმოაჩინეს მჭიდრო პირადი თუ სა­ქმიანი კონტაქტების აუცილებლობა. აქედან გამომდინარე, არა­ვი­სთვის გასაკვირი არ უნდა იყოს მზარდი მოთხოვნილება მათზე,  ვისაც პრო­­ფე­სი­ონალიზმთან ერთად, ინგლისურ ენაზე ეფექტური ზეპირი და წერითი კომუნიკაციის განხორციელების უნარი გააჩნიათ. თანამედროვე შრომის ბაზარზე კონკურენტუნარიანი ხდება ყველა ის, ვინც უპირობოდ  ფლობს  საქმიანი წერის ეფექტური განხორციელების უნარ-ჩვევებს. აუცი­ლე­ბელი მოთხოვნაა, რომ ბიზნეს სფეროში დასაქმებულ ადამიანს შეეძ­ლოს  წარ­მა­ტებით  გაართვას თავი  ყველა ტიპის საქმიანი კორესპონ­დენ­ციის (წე­რი­ლი, მეილი, მემორანდუმი, მოხსენება, კონფერენციის, შეხვედ­რე­ბის პროგრამები, ფაქსი, რეზიუმე, ავტობიოგრაფია, სხვადასხვა სახის წერი­ლო­ბითი დოკუმენტაცია) შედგენას პროფესიული საქმიანობისას. ინგ­ლი­სურ ენაზე  საქმიანი კორესპონდენციის კორექტული წარმა­რ­თ­ვი­სა­თვის საჭიროა სწავლების თანამედროვე, ინტერაქტიური მიდგომებისა და სტრა­ტეგიების ინტენსიური გამოყენება, რომელიც მიმართული იქნება შემს­წავლელთა უცხოენობრივი ვიწრო პროფილური სამეტყველო აქტი­ვო­ბის ეფექტური უნარ-ჩვევების ფორმირებასა და განვითარებაზე. სტატიაში დეტალურად გაანალიზებულია სწავლების თანამედროვე მიდგომებისა (Task-based-დავალებაზე დაფუძნებული andstudent-oriented-სტუდენტზე ორიენტირებული) და სტრატეგიების როლი და მნიშ­ვ­ნე­ლობა საქმიანი წერის უნარ-ჩვევების ფორმირება/სრულყოფის პროცესში.

წყაროები

Bacha, N. N., Bahous, R. (2008). Contrasting views of business students’ writin-gneeds in an EFL environment. English for Specific Purposes, (Available online at www.sciencedirect.com).

Bohns, Vanessa K. (2015, August 3). You’re already more persuasive than you think. Article in Harvard Business Review.(All content was uploaded by Vanessa Bohns on 20 January 2017;

Ellis, R. (2006). Methodology of Task-Based Teaching. The Asian EFL Journal-Quarterly, 8(3);

Horea, I. (2017). The Usefulness of Teaching Business Correspondence. (Depa-rtment of International Business, Faculty of Economics, University of Oradea, Romania;

Frendo,I. (2005). Pearson Education Limited.

Kassem, M. A. M. (2017). Developing Business Writing Skills and Reducing Wri-tingAnxiety ofEFL Learners through Wikis.English Language Teaching; Vol. 10, No. 3; Published by Canadian Center of Science and Education (Online Published: February 19, 201710.5539/elt.v10n3p151 URL;

Lundin, R. (2008). Teaching with wikis: Towards a new worked pedagogy. Com-puters and Composition, 25(4).Available online at www.sciencedirect.com

Min, Hui-Tzu. (2009). A Principled Eclectic Approach to Teaching EFLWriting in Taiwan. Bulletin of Educational Research. Vol. 55 No.1;

Naterop, B. J., Weiss,E., HaberfellnerE.(2008). Business Letters For All. Oxford University Press.

Swenson, J. (1988 ) Writing Fitness, Practical Exercises for Better Business Writing. CRISP PUBLICATIONS, INC.Menlo Park, California

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-08-05