საქმიანი წერის სწავლების სტრატეგიები უმაღლეს სასწავლებელში (ინგლისური ენის მასალაზე)
DOI:
https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.09საკვანძო სიტყვები:
გლობალური, ცვლილებები, ინგლისური, საქმიანი წერა, კონტაქტი, წერა, უნარ-ჩვევები, კორესპონდენციაანოტაცია
დღევანდელ მსოფლიოში გლობალურმა სოციალურ-ეკონომიკურმა ცვლილებებმა უფრო მეტად წარმოაჩინეს მჭიდრო პირადი თუ საქმიანი კონტაქტების აუცილებლობა. აქედან გამომდინარე, არავისთვის გასაკვირი არ უნდა იყოს მზარდი მოთხოვნილება მათზე, ვისაც პროფესიონალიზმთან ერთად, ინგლისურ ენაზე ეფექტური ზეპირი და წერითი კომუნიკაციის განხორციელების უნარი გააჩნიათ. თანამედროვე შრომის ბაზარზე კონკურენტუნარიანი ხდება ყველა ის, ვინც უპირობოდ ფლობს საქმიანი წერის ეფექტური განხორციელების უნარ-ჩვევებს. აუცილებელი მოთხოვნაა, რომ ბიზნეს სფეროში დასაქმებულ ადამიანს შეეძლოს წარმატებით გაართვას თავი ყველა ტიპის საქმიანი კორესპონდენციის (წერილი, მეილი, მემორანდუმი, მოხსენება, კონფერენციის, შეხვედრების პროგრამები, ფაქსი, რეზიუმე, ავტობიოგრაფია, სხვადასხვა სახის წერილობითი დოკუმენტაცია) შედგენას პროფესიული საქმიანობისას. ინგლისურ ენაზე საქმიანი კორესპონდენციის კორექტული წარმართვისათვის საჭიროა სწავლების თანამედროვე, ინტერაქტიური მიდგომებისა და სტრატეგიების ინტენსიური გამოყენება, რომელიც მიმართული იქნება შემსწავლელთა უცხოენობრივი ვიწრო პროფილური სამეტყველო აქტივობის ეფექტური უნარ-ჩვევების ფორმირებასა და განვითარებაზე. სტატიაში დეტალურად გაანალიზებულია სწავლების თანამედროვე მიდგომებისა (Task-based-დავალებაზე დაფუძნებული andstudent-oriented-სტუდენტზე ორიენტირებული) და სტრატეგიების როლი და მნიშვნელობა საქმიანი წერის უნარ-ჩვევების ფორმირება/სრულყოფის პროცესში.
წყაროები
Bacha, N. N., Bahous, R. (2008). Contrasting views of business students’ writin-gneeds in an EFL environment. English for Specific Purposes, (Available online at www.sciencedirect.com).
Bohns, Vanessa K. (2015, August 3). You’re already more persuasive than you think. Article in Harvard Business Review.(All content was uploaded by Vanessa Bohns on 20 January 2017;
Ellis, R. (2006). Methodology of Task-Based Teaching. The Asian EFL Journal-Quarterly, 8(3);
Horea, I. (2017). The Usefulness of Teaching Business Correspondence. (Depa-rtment of International Business, Faculty of Economics, University of Oradea, Romania;
Frendo,I. (2005). Pearson Education Limited.
Kassem, M. A. M. (2017). Developing Business Writing Skills and Reducing Wri-tingAnxiety ofEFL Learners through Wikis.English Language Teaching; Vol. 10, No. 3; Published by Canadian Center of Science and Education (Online Published: February 19, 201710.5539/elt.v10n3p151 URL;
Lundin, R. (2008). Teaching with wikis: Towards a new worked pedagogy. Com-puters and Composition, 25(4).Available online at www.sciencedirect.com
Min, Hui-Tzu. (2009). A Principled Eclectic Approach to Teaching EFLWriting in Taiwan. Bulletin of Educational Research. Vol. 55 No.1;
Naterop, B. J., Weiss,E., HaberfellnerE.(2008). Business Letters For All. Oxford University Press.
Swenson, J. (1988 ) Writing Fitness, Practical Exercises for Better Business Writing. CRISP PUBLICATIONS, INC.Menlo Park, California