თანამედროვე ქართული ეროვნული იდენტობა და პოლიტიკური ერის ფორმირება

ავტორები

  • გურამ აბესაძე სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
  • ნოდარ აბესაძე სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.43

საკვანძო სიტყვები:

ეროვნული იდენტობა, პოლიტიკური ტრანზიცია, ქართული სახელმწიფოებრიობა, პოლიტიკური ერი, პოლიტიკური აქტორი, მართლმადიდებელი ეკლესია

ანოტაცია

აბსტრაქტი. ნაშრომში შესწავლილია თანამედროვე ქართული ერო­ვ­ნუ­ლი იდენტობა და პოლიტიკური ერის ფორმირების პრობლემა. კვლევის დროს ძირითადად გამოყენებულია შედარებითი კვლევის მეთოდი, სის­ტე­მუ­­­რი და სტრუქტურულ-ფუნქციონალური და პოლიტიკური სიტუაციის სი­­­­­ვრცითი და დროითი ანალიზი. თანამედროვე მსოფლიო წესრიგის აქტუალურ პრობლე­მად ეროვნული იდენტობის ფორმირება გადაიქცა. თანამედროვე ქართული იდე­ნტობა ახა­ლი დროის შესაბამისად ტრანსფორმაციას განიცდის. ერო­ვ­ნუ­ლი იდე­ნ­ტო­ბის როლი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია გარდამავალ პერიო­დ­ში; იგი თა­ნამედროვე ქართული სახელმწიფოებრიობის თვით­და­მ­კვი­დრების გან­ზო­­მილებითი კრიტერიუმია. თანამედროვე დემოკრატიაზე გადასვლის ყვე­ლა­ზე მნიშვნელოვანი პირობაა პოლიტიკური ერის ფო­რ­მი­რებაა. ქართული პოლიტიკური სივრცე ძალზე პოლა­რი­ზე­ბუ­ლია, რაც ხელს უშლის პო­ლი­ტი­კური ერის ფორმირების პროცესს. სახე­ლ­მ­წი­ფოებრივი ცნო­ბი­ერების ფორ­მი­რება უნდა გახდეს ერის მთავარი და­მა­ხა­სია­თებელი ნიშანი. პრობლემად რჩე­ბა ეროვნული კონსოლიდაციისა და ინ­ტე­­გრაციის მიღწევა. პოლი­ტი­კუ­რი ერის ფორმირების პროცესში განსაკუ­თ­რე­ბული როლი პოლიტიკური სი­ვრცის აქტორებს აქვთ; მათ პოლიტიკურ კულტურასა და ინტელექტზეა და­მო­­კიდებული კონსოლიდირებული დემო­კ­­რატიის ფორმირება საქარ­თ­ვე­ლო­ში. პოლიტიკური პოლარიზაციისა და ინს­ტიტუციური ვაკუუმის პი­რო­ბე­ბში საქართველოს მართლმადიდებლური ეკლესიის  პოზიცია და ავ­ტო­რი­ტეტი კგამოიკვეთა; მისი აქტორული ფუნ­ქ­ცი­ები პოლიტიკურ სი­ვ­რ­ცე­ში კიდევ უფ­რო იზრდება.

წყაროები

აბესაძე 2015: გ. აბესაძე. პოლიტიკური კულტურა: კონცეპტუალური მო-დელები და დემოკრატიული ტრანზიციის პარადიგმები. ,,უნივერსალი", თბილისი;

აბესაძე ნ., 2019: ნ. აბესაძე. საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის როლი პოლიტიკური იდენტობის ფორმირების პროცესში. ჟ. ,,რელიგია“, 2;

აბესაძე, 2020: ნ. აბესაძე. მართლმადიდებელი ეკლესია და თანამედროვე ქართული ეროვნულიპოლიტიკური იდენტობა. ,,ფილოსოფიური ძიებანი“ /კრებული ოცდამეოთხე/. საქართველოს ფილოსოფიურ მეცნიერებათა აკადემია. ,,უნივერსალი“, თბილისი; გვ. 237-249

ილია II, 2007: სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ილია II სააღდგომო ეპისტოლე. თბილისი; http://www.orthodoxy.ge/patriarqi/epistoleebi/saagdgomo2010.htm

ილია II, 2014: სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ილია II საშობაო ეპისტოლე. თბილისი;

მამარდაშვილი, 1992: მ. მამარდაშვილი. საუბრები ფილოსოფიაზე. ,,მეცნიერება", თბილისი;

სმითი, 2004: ენტონი დ. სმიტი. ნაციონალიზმი: თეორია. იდეოლოგია, ისტორია. თარგმნა მარიამ ჩხარტიშვილმა. თბილისი;

სმითი, 2008: ენტონი დ. სმითი. ნაციონალური იდენტობა. L ლოგოს პრესი, თბილისi;

ჭავჭავაძე, 1987 : ილია ჭავჭავაძე. რა გითრათ? რით გაგახაროთ? რჩეული ნაწარმოებები ხუთ ტომად. ტ. IV. თბილისი;

ჯონსი, 2012: სტივენ ჯონსი. საქართველოს მოსახლეობა სახელმწიფოს არ ენდობა. 2012. https://www.amerikiskhma.com/a/interview-stephenjones137618598/537977.html

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-08-07

გამოცემა

სექცია

პოლიტიკური მეცნიერებები, სოციოლოგია, ფსიქოლოგია