დაწყებითი საფეხურის (V-VI კლასების) ისტორიის თემატიკა საქართველოსა და ესტონეთის ზოგადი განათების ეროვნულ სასწავლო გეგმებში (შედარებითი ანალიზი)

ავტორები

  • მარი ყალაბეგაშვილი სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.60

საკვანძო სიტყვები:

ეროვნული სასწავლო გეგმა, განათლების თანამედროვე მიდგომები, განათლების ესტონური მოდელი, რეფორმები

ანოტაცია

ნაშრომის მიზანია, განხილულ იქნას ისტორიის სწავ­ლე­ბის თე­მა­­ტი­კა სა­ქართველოსა და ესტონეთის ზოგადი განათლების სას­წა­ვ­ლო გეგ­მე­ბ­ში დაწ­ყე­­ბი­თ საფეხურზე. განვიხილავთ რამ განაპირობა ეს­ტო­ნური მოდელის ასე­თი წა­რ­მატება და მიუხედავად უამრავი რეფორმისა, რატომ არ ამართლებს იგი­ვე მო­დელი საქართელოში. განათლების ესტო­ნუ­რი მოდელის განხილვას  მი­ძ­ღვ­ნი­ლი აქვს უამრავი სტატია, თუმცა დე­ტა­­ლური კვლევა ისტორიის თემატურ-კა­ლ­ე­ნ­დარული გეგმების საფუ­ძ­ვე­ლზე  ჯერ არ ჩატარებულა. სტატიაში თავმ­ო­ყ­რი­ლია სხვადასხვა დროს ჩა­ტა­რებული კვლევების შედეგები და  მათი ანალიზი, გა­ნ­ხი­ლულია საზოგა­დო­ებრივი მეცნიერებების სტანდარტები და მოცემულია მა­თი მსგა­ვსება - განსხვავება. კვლევის მეთოდები: სტატიაში გამოყენებულია  ისტორიულ-შედარე­ბ­ითი კვლევის, მონაცემთა და­მუ­შავებისა და ანა­ლიზის მეთოდები. კვლე­ვე­­ბმა აჩვენა, რომ ეს მოდელი სა­­ქართველოში არ ამა­რ­თლებს, რად­გან ჩვენ­ი საზოგადოება რთულად იღებს რეფორმებსა და სიახ­ლეებს. კვლევის სია­ხ­ლეღირებულება. სტა­ტი­ა­ში შესწავლილი და შედა­რე­ბუ­ლია  ესტონეთის სახელმწიფოს მიდგომები დაწყებით საფეხურზე ის­ტო­რიის სწავლების საკითხისადმი. ნაშრომს აქვს პრაქტიკული მნიშვ­ნე­ლო­ბა და შეიძლება გამოადგეს განათლების დარგით დაინ­ტე­რე­სებულ მკვ­ლე­­ვ­რე­ბს, მა­ს­წა­ვ­ლე­ბლებს და სტუ­დე­ნ­ტე­ბს.

წყაროები

ბოლქვაძე (2014) დავით ბოლქვაძე. ისტორიის სწავლება: ზოგადი ტე-ნდენციები, ახალი მეთოდები, სასწავლო აქტივობები. The 3rd Teacher Conference “University and School”(Problems of Teaching and Education) 5-6 Desember, 2014, materials ბოლო ნახვა: 19.02.2022, 18:48

კანონი ზოგადი განათლების შესახებ (2005) ხელმისაწვდომია https://www.matsne.gov.ge/ka/document/view/29248?publication=92 ბოლო ნახვა: 20.02.2022;

კიზივაძე (2021) თამარ კიზივაძე. განათლების სისტემა საქართველოში: რას ვაკეთებთ არასწორად? 13 იანვარი, 2021 წელი, ხელმისაწვდომია https://businessfeed.ge/ganathlebis-sistema-saqarthveloshi-ras-vakethebth-arastsorad/ ბოლო ნახვა: 19.02.2022, 18:48

დუმბაძე (2017) ლელა დუმბაძე. რატომ არის წარმატებული ესტონური მოდელი - ინტერვიუ ახალი სკოლის მოდელის“ ტრენერთან, ინტერნეტგაზეთი „ბათუმელები“, 4.12.2019. ხელმისაწვდომია -https://batumelebi.netgazeti.ge/news/243267/ ბოლო ნახვა: 20.02.2022, 21:45

კახურაშვილი (2020) ირმა კახურაშვილი. ესტონური განათლების გამ-ოცდილება, ინტერნეტგაზეთი „მასწავლებელი“,შაბათი, თებერვალი 19, 2022. http://mastsavlebeli.ge/?p=15578 ბოლო ნახვა: 18.02.2022;

Estonian Curriculum (2014) National curricula 2014, National curricula for basic schools, Republic of Estonia, Ministry of Education and Research https://www.hm.ee/sites/default/files/est_basic_school_-nat_cur_2014_appendix_5_final.pdf ბოლო ნახვა: 20.02.2022, 18:51

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-08-07