არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხსნის სწავლება დიაგრამების საშუალებით
DOI:
https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.62საკვანძო სიტყვები:
არითმეტიკა, ამოცანის ტიპები, ამოხსნის სწავლება/მეთოდიკა, დიაგრამა, გრაფიკა, ნომოგრამაანოტაცია
არითმეტიკული ამოცანების მრავალი ტიპი არსებობს და თითქმის ყველა ტიპი განიხილება სკოლაში. მრავალი მათგანი ისწავლება დაწყებით კლასებში, მრავალი _ ზემოთაც. ასეთი ამოცანების ამოხსნის მრავალი ხერხი არსებობს. ამ ხერხების სწავლების მეთოდიკა მეტ-ნაკლებად დამუშავებულია. მაგრამ არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხსნის ისეთი ხერხები, როგორიცაა: დიაგრამების, გრაფიკების. ნომოგრამებისა და მისთანათა გამოყენება, მეთოდიკაში ჯერ კიდევ დამუშავებული არ არის. წინამდებარე სტატიაში ჩვენ ვიხილავთ არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხსნაში დიაგრამების გამოყენების ზოგიერთ შემთხვევას. და არ ვეხებით იმავე ამოცანების ამოხსნის სხვა ხერხებს. არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხსნა დიაგრამების გამოყენებით თვალსაჩინოა და საინტერესო. იგი მოსწავლის ხატოვანი აზროვნების განვითარების ფრიად ეფექტური საშუალებაა.
წყაროები
ჯინჯიხაძე, 2020: ჯემალ ჯინჯიხაძე, გიორგი ჯინჯიხაძე. საშუალო სკოლაში მათემატიკის სწავლების მეთოდიკა, ზოგადი კურსი. თბილისი;
Колягин 1964: Ю. М. Колягин. Решение арифметических задач при помощи ди¬а¬г¬рамм. ж. «Математика в школе», 1964, № 1, стр. 43. Москва;
Стефанова, Подходова, Орлов и другие... 2005: Л. Н. Стефанова, Н. С. Подходова, В. В. Орлов, В. П. Радченко, В. В. Крылов, В. И. Снегурова, И. А. Иванов. Методика и технология обучения математике. Курс лекции. Москва;
Островский, Кордемский, 1960: А. И. Островский, Б. А. Кордемский. Геометрия помогает арифметике. Москва;