არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხსნის სწავლება დიაგრამების საშუალებით

ავტორები

  • გიორგი ჯინჯიხაძე სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.62

საკვანძო სიტყვები:

არითმეტიკა, ამოცანის ტიპები, ამოხსნის სწავლება/მეთოდიკა, დიაგრამა, გრაფიკა, ნომოგრამა

ანოტაცია

არითმეტიკული ამოცანების მრავალი ტიპი არსებობს და თ­ი­თქმის ყველა ტიპი განიხილება სკოლაში. მრავალი მათგანი ისწავლება დაწ­ყე­ბით კლა­სე­ბში, მრავალი _ ზემო­თ­აც. ასეთი ამოცანების ამოხსნის მრავალი ხე­რ­ხი არსე­ბობს. ამ ხერხების სწავლების მეთოდიკა მეტ-ნაკლებად დამუ­შა­ვე­ბულია. მაგრამ არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხსნის ისეთი ხერხები, როგორიცაა: დია­გ­რა­მების, გრაფიკების. ნომოგრამებისა და მისთანათა გამოყენება, მეთო­დიკაში ჯერ კიდევ დამუშავებული არ არის. წინამდებარე სტატიაში ჩვენ ვიხილავთ არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხ­ს­ნაში დიაგ­რამების გამოყენების ზოგიერთ შემთხვევას. და არ ვეხებით იმავე ამოცანების ამოხსნის სხვა ხერხებს. არითმეტიკულ ამოცანათა ამოხსნა დიაგ­რა­მე­ბის გამოყენებით თვალსაჩინოა და საინტერესო. იგი მოსწავლის ხატოვანი აზ­რო­ვნების განვითარების ფრიად ეფექტური საშუალებაა.

წყაროები

ჯინჯიხაძე, 2020: ჯემალ ჯინჯიხაძე, გიორგი ჯინჯიხაძე. საშუალო სკოლაში მათემატიკის სწავლების მეთოდიკა, ზოგადი კურსი. თბილისი;

Колягин 1964: Ю. М. Колягин. Решение арифметических задач при помощи ди¬а¬г¬рамм. ж. «Математика в школе», 1964, № 1, стр. 43. Москва;

Стефанова, Подходова, Орлов и другие... 2005: Л. Н. Стефанова, Н. С. Подходова, В. В. Орлов, В. П. Радченко, В. В. Крылов, В. И. Снегурова, И. А. Иванов. Методика и технология обучения математике. Курс лекции. Москва;

Островский, Кордемский, 1960: А. И. Островский, Б. А. Кордемский. Геометрия помогает арифметике. Москва;

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-08-07