ახალი მიდგომები სკოლისა და ოჯახის ურთიერთობებში

ავტორები

  • ლეილა შეროზია სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2022.20.33

საკვანძო სიტყვები:

ზოგადი განათლება, სკოლა და ოჯახი, ურთიერთობები, დამოკიდებულება, მშობლები და მასწავლებლები, ინოვაციური მიდგომები

ანოტაცია

მრავალი წლის განმავლობაში მასწავლებელთა უმრავ­ლე­სობაში გამჯდარი იყო რწმენა მშობელთა არაკომპეტენტურობის შესახებ. მათ ღრმად სჯეროდათ, რომ უნდა უნდა დაერიგებინათ მშობლები, მიე­თი­თე­ბინათ შეცდომებსა და ნაკლულოვანებზე, გაეკონტროლებინათ ოჯახი, რის შედეგადაც ჩამოყალიბდა ურთიერთობის ისეთი ფორმები და მე­თო­დე­ბი, რომელშიც იგულისხმებოდა კრებებსა და კონსულტაციებზე ინსტრუქ­ცი­უ­ლი შეტყობინებები (პედაგოგის მონოლოგის დომინირება), რამაც უარყო­ფი­თი შედეგები გამოიწვია პედაგოგისა და მშობლების ურთიერთობაში.

თანამედროვე პირობებში სკოლასა და ოჯახს შორის სხვანაირი და­მო­კიდებულება ფორმირდება. ეს დამოკიდებულება თანამშრომლობა და ურთი­ერთქმედებაა. აქ მთავარი მომენტი სწავლის პერიოდში პედაგოგებსა და მშობლებს შორის პირადი ურთიერთქმედებებია, რომელიც დაკავში­რე­ბუ­ლია ბავშვის სიხარულთან და პრობლემებთან, წარმატებსა და წარუმა­ტე­ბ­ლობასთან. ნაშრომში კონტენტ ანალიზის მეთოდის საფუძველზე, გაანა­ლი­ზე­ბულია ძველი და ახალი მიდგომები და ინოვაციური მიდგომების სასა­რ­გებლოდ, გამოტანილია შესაბამისი დას­კ­ვ­ნე­ბი.

წყაროები

მენთეშაშვილი (1999). ლია მენთეშაშვილი. საოჯახო აღზრდა. (ბიბლიოგრ. მაჩვენებელი 1900-1999 წწ.), საქართველოს პედაგოგიურ მეცნიერებათა აკადემია, რედაქტორი კონსტანტინე რამიშვილი. გამომცემლობა „ცის ნამი“, თბილისი;

კუჭუხიძე (1981). შ. კუჭუხიძე. პედაგოგიკა და ფსიქოლოგია ხალხის სამსახურში. თბილისი;

სკოლა, ოჯახი, საზოგადოება (2005). სკოლა, ოჯახი, საზოგადოება - მშო¬ბე¬ლ¬თა და მასწავლებელთა ასოციაციის პროგრამა, თბილისი, გამომცემლობა „დიოგენე“;

ამერიკული ოჯახი გუშინ, დღეს, ხვალ (2017). ამერიკული ოჯახი გუშინ, დღეს, ხვალ - ალტერნატიული სოციოლოგიის ექსპერიმენტული სკოლა, კიგსინი ალან, თბილისი.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-09-19

გამოცემა

სექცია

განათლების მეცნიერებანი