ინტერპერსონალური ურთიერთობების თავისებურებები სტუდენტებთან დისტანციური სწავლების პროცესში
DOI:
https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.44საკვანძო სიტყვები:
სტუდენტები, ინტერპერსონალური, ურთიერთობები, პასუხისმგებლობა, დისტანციური სწავლება, თავისებურებებიანოტაცია
თანამედროვე ფსიქოლოგიურ ლიტერატურაში, ინტერპერსონალური ურთიერთობები განიხილება, როგორც კომუნიკაციის ყველაზე ეფექტური საშუალება, რომელიც თითოეული სტუდენტისთვის განვითარების აუცილებელ პირობას ქმნის. თუმცა, მიმდინარე ეტაპზე, როდესაც მსოფლიო პანდემიამ მოიცვა, ჯანდაცვის ორგანიზაციამ დააწესა გარკვეული შეზღუდვები და რეგულაციები, მათ შორის აუცილებელი გახდა სწავლის დისტანციურ რეჟიმში გადასვლა, რამაც გარკვეული სახის გავლენა მოახდინა სტუდენტთა ინტერპერსონალურ ურთიერთობებზე. ზემოთქმულიდან გამომდინარე კვლევის მიზნად დავისახეთ დისტანციური სწავლის პროცესში ინტერპერსონალური ურთიერთობების ემპირიული შესწავლა სტუდენტურ ჯგუფებში. სტუდენტურ ჯგუფებში ურთიერთობის ფორმის გამოვლენის მიზნით შევარჩიეთ თიმოტი ლირის ინტერპერსონალური ურთიერთობის საკვლევი ტესტი. სულ გამოკითხულ იქნა 160 სტუდენტი, მათ შორის 80 იყო პირველი და მეორე კურსის სტუდენტი, 80 მესამე და მეოთხე კურსის სტუდენტები. პირველი და მეორე კურსის სტუდენტებთან მაღალი მაჩვენებელი გამოვლინდა დამოკიდებულების, მორჩილებისა და თანამშრომლობის სკალაზე. რაც იმაზე მიგვანიშნებს, რომ ერთის მხრივ მათ აქვთ გარშემომყოფთაგან დახმარების მიღების, ნდობის დამსახურების, აგრეთვე აღიარების მოპოვების მოთხოვნილება. დაბალი მაჩვენებელი გამოვლინდა აგრესიულობის სკალაზე. მესამე და მეოთხე კურსის სტუდენტებთან კი პირველ ადგილს ავტორიტარული ურთიერთობა იკავებს, ხოლო მეორე ადგილზეა მაღალი პასუხისმგებლობა და დიდსულოვნება, ანუ, სხვებისათვის დახმარების გაწევის გამოხატული მზაობა. ბოლო ადგილზე დგას ურთიერთობის ისეთი ფორმა, როგორიცაა დაქვემდებარებულობისა (მორიდებული, მორცხვი) და აგრესიულობის მაჩვენებლები. დასკვნის სახით შეიძლება ვთქვათ, რომ პირველიმეორე კურსის სტუდენტებსა და მესამე-მეოთხე კურსის სტუდენტებს შორის ურთიერთობის სხვადასხვა ფორმები გამოვლინდა რაც შესაძლოა გარკვეულწილად დისტანციური სწავლების შედეგი იყოს.
წყაროები
მახარაძე, სუმბაძე (2010): სუმბაძე ნანა, მახარაძე თამარი. ინტერპერსონალური კომუნიკაცია. ეროვნული სასწავლო გეგმების და შეფასების ცენტრი, თბილისი;
Leary (2019) T. Leary, G. Leforge, R. Sazek. Diagnostics of interpersonal relatioships (Timothy leary test). Lyrie technique -Descripion and interpretation. 11. 10;
York, Richardson (2012) Cindy S. York, Jennifer C. Richardson. Interpersonal Interaction in Online Learning: Experienced Online Instructors’ Perceptions of Influencing Factors. Journal of Asynchronous Learning Networks, Volume 16: Issue 4. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ982684.pdf
Данилова (2013) Данилова Елена Львовнаю. Особенности межличностных отношений в студенческой группе Текст : непосредственный // Актуальные вопросы современной психологии : материалы II Междунар. науч. конф. г. Челябинск, февраль; https://moluch.ru/conf/psy/archive/81/3474/