ქართული ენისა და ლიტერატურის ინტეგრირებული სწავლების კომუნიკაციური ტექნოლოგიების გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში

ავტორები

  • ლევან ჯინჯიხაძე სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/sou.2022.20.35

საკვანძო სიტყვები:

კომუნიკაციური ტექნოლოგია, ინტეგრირებული გაკვეთილი, თანა¬მშრომლობითი სწავლება, ენა და ლიტერატურა

ანოტაცია

შესავალი. სტატიაში გაანალიზებულია ქართული ენისა და ლიტერატურის ინტეგრირე­ბული სწავლების კომუნიკაციური ტექნო­ლო­გი­ების გამოყენება საგაკვეთილო პრო­ცესში, რომლებიც ძირითადად მიმა­რ­თუ­ლია აქტიური მეთოდებისა და ორგანიზაცი­ული ფორმების ძიებისაკენ და აქტიურად გამოიყენება გაკვეთილის უკეთ წარმართ­ვისათვის, თანამშ­რო­მ­ლობითი სწავლებისათვის, წყვილებსა და ჯგუფებში.

კვლევის ძირითად ნაწილს წარმოადგენს ის საგანმანათლებლო ამო­ცა­ნები, რომელთა გადაჭრა გაკვეთილებზე აუცილებე­ლია დასახული მიზნის მისაღ­წევად, მდგომარეობს შემდეგში, მოხდეს: მოსწავლეთა ცოდნისა და უნარ-ჩვევების ფორმირება, თავისუფლად შეძლონ გამოხატონ საკუთა­რი და აღიქვან სხვისი აზრი როგორც ზეპირი, ასევე წერითი მეტყველების გზით; სა­ლე­ქსიკონო მარაგის გამდიდრება; უნარების განვითარება და მათი გამო­ყე­ნე­ბა მეტყველებაში გრამატიკული კონსტრუქციის სწავლებისას; მოს­წა­ვ­ლეთა მიერ ქარ­თული სალიტერატურო ენის ნორმების (ორთოგრაფიული, ლე­ქსიკური, გრამატი­კული) გაცნობიერება და შესწავლა; უნარების გან­ვი­თა­რება, შეძლოს საკუთარი მოსაზრების კონსტრუირება და შეფასება.

საქმიანობა, რომელშიც ხორციელდება კომუნიკაციური ტექნოლოგია, შეიძლება იყოს სასწავლო, შრომითი ან ატარებდეს თამაშობით ხასიათს. ყვე­ლაზე მთავარ ორგანიზაციულ ერთეულს სწავლების პროცესში წარ­მო­ა­დგენს კომუნიკაციური სიტუაცია. მისი შექმნის დახმარებით მაღლდება ურთი­ე­რთობის მოტივაცია; შესაძლე­ბელია მეტყველებითი მასალის პრე­ზე­ნტაცია; ხდება მეტყველებითი ჩვევების შეძენა; ვითარდება მოსწავლეთა აქტიურობა და დამოუკიდებლობა; მტკიცდება მოსწავლეთა კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები.

 დასკვნა. კომუნიკაციური ტექნოლოგიების გამოყენება ქართული ენისა და ლიტერატუ­რის ინტეგრირებულ გაკვეთილებზე დაწყებით კლასებში იძ­ლე­ვა შესაძლებლობას, შევასწავლოთ მოსწავლეს ენა და ლიტერატურა, როგორც ურთიერთობის საშუა­ლება, სამყაროსა და საკუთარი თავის მასში შე­ცნობა; განვუვითაროთ აქტიური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზ­რო­ვნება, რომ წიგნიერების დონეზე ფლობდეს ყველა სახის მეტყველებით საქმიანობას.

წყაროები

მელაშვილი (2004). კოტე მელაშვილი. პედაგოგიური ხელოვნება. თბილისი, გამომცემლობა „სამშობლო“;

ინასარიძე (2007). მაია ინასარიძე. მეთოდიკური მითითებები კომუნიკაციური გრამატიკის სახელმძღვანელოსათვის. თბილისი, გამომცემლობა „საიმედო“;

ჯინჯიხაძე (2014). ლევან ჯინჯიხაძე. ქართული ენისა და ლიტერატურის და¬წყებითი კურსის სწავლების მეთოდიკა და ტექნოლოგია. თბილისი, გამომცემლობა „მერიდიანი“.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-09-19

გამოცემა

სექცია

განათლების მეცნიერებანი