ქართული ენისა და ლიტერატურის ინტეგრირებული სწავლების მეთოდოლოგია. მოტივაცია და მისი სახეები.
DOI:
https://doi.org/10.52340/sou.2023.19.61საკვანძო სიტყვები:
ქართული, ენა, ლიტერატურა, ინტეგრირება, სწავლება, მოტივაციის სახეები, მასწავლებელი, მოსწავლე, მეთოდოლოგიაანოტაცია
სტატიაში, უპირველეს ყოვლისა, გაანალიზებულია სწავლება-სწავლის მნიშვნელობა, საუბარია იმაზე, რომ სწავლება-სწავლის პროცესი განსაკუთრებით აქტიურია მაშინ, როდესაც იგი მოსწავლის კვლევითი ინტერესებისაკენ არის მიმართული და რომ, ეს ცნება სწავლების სწავლა მოიცავს დიდაქტი-კურ ძიებებს, სწავლების პროცესში განსახორციელებელი აქტივობების დროში განაწილებას, მასწავლებლისა და მოსწავლის როლების ურ-თიერთდამოკიდებულებას, მოსალოდნელი შედეგების განსაზღვრას. ასევე ყურადღება გამახვილებულია ნებისმიერი მეცნიერების მეთოდოლოგიის სამ დონეზე: ზოგად მეთოდოლოგიაზე, სპეციალურ (კონკრეტულ) მეთოდოლოგიაზე და კერძო მეთოდოლოგიაზე. წარმოჩენილია სწავლების მეთოდები, რომლებიც გვაქვს ორნაირი, ფართო გაგებით მეთოდი-კონცეფცია - სწავლების გზებისა და საშუალებების ერთობლიობა და სწავლების მეთოდები ვიწრო გაგებით მეთოდი-საშუალება _ განსაზღვრული საშუალებები მასწავლებლისა და მოსწავლეების ურთიერთთანამშრომლობისა მასწავლებლის უშუალო ხელმძღვანელობით, რომელიც მიმართულია სწავლების საგანმანათლებლო, განმავითარებელი და აღმზრდელობითი მიზნების მისაღწევად. ყველსათვის ცნობილია, რომ არსებობს მოტივაციის შემდეგი სახეები: შინაგანი და გარეგანი, მაგრამ არ არის სათანადოდ გამახვილებული ყურადღება მოტივაციის სხვა სახებზე და ტიპებზე, რაც წარმოადგენს კიდეც ჩვენი კვლევის მიზანსა და საგანს. აქედან გამომდინარე გვაქვს დადებითი და უარყოფითი მოტივაცია, მდგრადი და არამდგრადი მოტივაცია, ინდივიდუალური, ჯგუფური და შემეცნებითი.
წყაროები
ნარგიზიშვილი, ნარგიზიშვილი-მიქაძე (2006) ნარგიზიშვილი ა.,ნარგიზიშვილი-მიქაძე მ. პედაგოგიკა. თბილისი;
ჯინჯიხაძე (2014) ჯინჯიხაძე ლ. ქართული ენისა და ლიტერატურის დაწყებითი კურსის სწავლების მეთოდიკა და ტექნოლოგია. თბილისი;
ტყემალაძე და სხვები (2008) ტყემალაძე რ., დალაქიშვილი ნ., თოფაძე ქ., პაჭკორია თ., ბუწაშვილი თ. სწავლება და შეფასება. დამხმარე სახელმძღვანელო II. თბილისი: